Sunday, June 28, 2015

11 Ramadhan 1436H

Salam pembaca yang budiman. Alhamdulillah sudah 11 hari umat Islam berpuasa pada tahun ini. Tahun ini tak sama seperti tahun-tahun yang lepas. Biasanya:

  • Saya ke masjid dengan mama. Saya yang akan drive, pergi dan pulang bersama mama. Tahun ini mama kena pergi dengan papa pula. Dan yang pasti mesti awal lagi dah sampai masjid.
  • Saya bukan orang yang bangun paling awal untuk siapkan sahur (ada buat, tapi jarang). Tapi tahun ini saya yang bangun lebih dulu.
  • Saya khatam AlQuran sempat sekali je dalam Ramadhan. Tahun ini Alhamdulillah setakat hari ini, dah 1 kali. InsyaAllah boleh lebih.
  • Saya tengok tv. Tahun ini, suami saya simpan tv masa Ramadhan. Biar fokus ngaji. Hanya Online je yang mampu. :p
Kesimpulannya, bermula tahun ini semua dah tak akan pernah sama...

2 budak comel:

tapi kehidupan yg lebih baik kan Lisa.. sgt dekat dgn Allah.. Lisa, beruntungnya kamu........

insyaAllah sama2 kita dekat dgn Allah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails