Friday, July 22, 2011

Ada Apa dengan Umrah Ramadhan?

Salam readers. Hihi. Rasanya dah lama saya tak jenguk blog ini. Semalam saya demam. Huhu. Semuanya bermula dari hari Rabu. Mula-mula bile bangun pagi saya rasa tekak saya sakit. Petang tu balik dari kampus, saya terus makan aiskrim bersama durian dan juga roti. Malam tu makin teruk pula sakit tekak saya. Semalam sepatutnya saya nak mendapatkan suntikan Meningitis di klinik. Tapi, memandangkan suhu saya 38.4 darjah kot, jadi saya tak boleh lah. Sebab katanya, suntikan itu macam dia masukkan virus dalam badan lah. Kalau badan tengah lemah, takut makin bertambah teruk pula sakitnya. Alhamdulillah hari ini saya rasa dah beransur pulih juga walaupun masih panas sikit dan tekak pun rasa sakit sikit lagi. Tapi, tak adalah macam semalam sampai nak telan rasa pedih sangat. Macam tekak luka la rasanya. Oh ya, hari ini saya ingin berkongsi tips kalau seseorang tu nak pergi menunaikan umrah. Apa persediaan yang perlu ada untuk mendapatkan visa. Pertama sekali, mestilah kena tau nak pergi dengan agensi apa? Kalau dah bayar duit booking, ada beberapa dokumen yang perlu disediakan. Antaranya, pasport (dokumen perjalanan sah untuk 6 bulan), buku suntikan Meningitis, surat nikah (bagi yang telah berkahwin), surat beranak (bagi anak kepada pasangan). Oh ya, kalau dah bayar penuh untuk tambang tu jangan lupa segera dapatkan suntikan Meningitis. Jangan last minute! Huhu. Ok, till fingers meet keyboard, ;)

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails