Thursday, May 31, 2012

Wedding @ Semarang

Assalamualaikum readers. Salam sejahtera. Seperti biasa kita bertemu lagi di alam maya ini. Cewah. Minggu lepas saya telah berkesempatan untuk ke Semarang menghadiri perkahwinan A1. Huhu. Dulu saya pernah ada saya cerita tentang A1 sikit dalam post Sejenak di Pula Jawa [Part II]. Poko'nya, dia udah menikah sama pacarnya (Deassy) setelah sekian lama pacaran (eh.tbe2 tukar jadi bahasa indonesia). :p

Semoga perkahwinannya berkah, menjadi keluarga yang SAMARA (singkatan dari: Sakinah, Mawaddah, Warahmah). Amin.


Dah tak payah cerita pasal A1 lagi. Kita beralih ke cerita lain. Nak dijadikan cerita, saya banyak pergi mall je la kot (Paragon dan Mall Ciputra). Nasib baiklah hari last sempatlah saya pergi ke Masjid Agung (dari dulu nak p sana, na <- ni loghat Kedah lak). Fuhh..Tapi tak dapat eden nak tengok payung dia ala2 di Masjid Nabawi tu terbuka. Kuncup je la gayanya. T.T Lagipun menurut bapak yang jaga di sana, ada dua payung yang rusak gara2 angin. Jadi harus dibenarin dulu. Cuma butuh biaya yang banyak sekali dan mereka cuma bergantung kepada duit sumbangan orang ramai. Huhu. Ada sesiapa yang mau jadi donator? Silahkan ke Masjid Agung Kota Semarang. He2.


Eh bercakap pasal hari terakhir saya di Semarang. Cuba bayangkan saya patut sampai di Bandara Ahmad Yani jam 4 sore paling lambat. Tapi, kul4 sore baru gerak dari rumah. Nasib baik dalam 15 minit je ke sana. Lepas tu, masa tengah kelam kabut nak drop bag kat kaunter sempatlah saya tanya. "Eh, pesawatnya delay ya?". Ternyata dari KL belum sampai lagi. Delay 45 minit camtu la. Memang rezeki saya. Alhamdulillah, baik betul aturan Allah tu. Urusan dipermudahkanNya. Amin. Hehe :)

kadang2 perkara kecil kita boleh rasa, "eh,sweet nye". ha2. tapi kenyataan kot. macam teh ni. thanks ^^

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails