Saturday, March 20, 2010

bertemu Hlovate di pesta buku

Seperti yang kita sedia maklum, sekarang sedang berlangsungnya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010 di PWTC. Seperti tahun-tahun yang sebelumnya, saya pergi ke sana untuk membeli buku. Almaklumlah, ada potongan harga. Memandangkan kelas Enterprise pada hari Jumaat terpaksa dibatalkan kerana lecturer kami ada bengkel, maka saya dan rakan-rakan membuat keputusan untuk ke PWTC awal. Janji pukul 9.15 pagi di LRT, tapi akhirnya jumpa dalam pukul 9.30 pagi. Haha. Menunggu lrt lama lah pula. Entah apa masalah hari Jumaat tu. Kami tiba di PWTC dalam pukul 10.30 pagi (kalau tidak silap saya), dan terus menuju ke booth Jemari Seni Publishing untuk mendapatkan buku terbaru Hlovate yang bertajuk "Versus". Yeay. Jumpa pun Hlovate punya buku! Penulisan Hlovate yang bersahaja membuatkan anak muda dengan mudahnya terpikat dan ternanti-nanti. Hehe. Di booth JS, saya membeli 3 buah buku sebab ingin mendapatkan woven bag JS. Haha. Kemudian kami singgah ke Syarikat Fajar Pakeer. Saya sempat membeli "Sepupuku Suamiku". Hari itu lihat di TV, buku itu antara yang terlaris. Hehe. Then, ina cerita la yang dia da beli dan baca pun buku itu. Dia pun kata best. Makin semangat berkobar-kobarlah saya membeli buku tersebut. Selepas round2 di tingkat 2 dan 3, barulah kami turun dan singgah ke booth Karangkaraf. Eh, saya rasa bukan booth lagi, tapi hall. Kebetulan tahun ini Karangkraf masih lagi menawarkan perkhidmatan untuk cover page majalah dengan bayaran RM25.
Maka, kami (saya, kyla, ina dan wani) dengan semangatnya ber'photoshoot'. Sangat kelakar sebab kami agak mengambil masa yang lama untuk mendapatkan pose yang terbaik. Dalam pukul 1 petang, kami keluar dari PWTC dan menuju The Mall untuk makan tengah hari. Selesai makan, k.sal, kyla dan ain pulang ke rumah sewa mereka. Tetapi, saya, wani dan ina pergi ke Times Square. Berjalan di sekitar TImes Square dan juga membeli tiket wayang Alice In Wonderland 3D untuk kakak saya (tayangan petang tadi). Kami pulang pukul 5.30 petang. Sampai hari ini saya masih terasa sakit kaki. Pakai kasut baru first time dah berjalan jauh. Mana tak sakit? Ish ish.

4 budak comel:

mne hlovate...ala ingt jmpa hlovate kt pesta bku..nk tgk gak camna mka hlovate..kot2 posing skali kan huhu..:))

ala, sori la..jmp BUKU hlovate ada la! haha. smp skrg identiti hlovate tu blum saya ketahui :p

alaaa...ingatkan jumpa hlovate...nnanti kalau jumpa,cepat2 bagitau tau.

xjumpe hlovate jgn nak banyak sembang arr..penat aku je bace.. =="

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails