Saturday, January 21, 2012

misteri yang cuba dirungkai [part II]

Salam bloggers. Setelah sekian lama, setelah direquest oleh junior KPTM (Sarah), maka saya ingin menceritakan kesinambungan misteri KPTM KL yang cuba saya rungkai dahulu. Kalau nak tahu cerita sebelum ini, klik di sini.


Kisah Miss Nita
Menurut bekas pensyarah saya ini, dulu beliau pernah datang pejabat awal. Masa beliau masuk dalam bilik, beliau melihat ada rakannya sedang duduk di kerusi. Kira macam ada mereka berdua je dalam bilik. Kemudian, beliau keluar dari pejabat. Setelah masuk ke pejabat sekali lagi, beliau lihat rakannya sudah tiada. Tidak lama kemudian baru pensyarah-pensyarah datang. Er. Jadi siapa yang Miss Nita nampak sebelum itu?


Kisah Pelajar KPTM
Menurut sumber yang boleh dipercayai, ada beberapa pelajar dulu pernah terserempak dengan lembaga yang tidak diketahui di sekitar tingkat 4 dan 5. Biasanya kejadian itu berlaku pada lewat petang ketika pelajar-pelajar kebanyakannya sudah pulang.




Beberapa tanda tanya kisah misteri bangunan KPTM ini:

  • Mungkin dulu ada kisah lain kenapa kilang itu ditutup?
  • Mengapa setelah 10 tahun berlalu, baru ada pihak yang ingin membeli tapak kilang itu.
  • Apakah sebab tingkat 6 bangunan KPTM tidak digunakan.
By the way, sekarang KPTM KL dah ada bangunan tambahan baru. Bangunan baru itu dahulunya GMI, tetapi kini KPTM KL berkongsi bangunan dengan UniKL. Serius, interior design dia memang lawa. Maklumlah, masih baru dan ada separuh pejabat  di bangunan lama yang telah dipindahkan ke sana. UniKL menggunakan tingkat 1-3, manakala KPTM tingkat 4&5. Jangan confused, na~

11 budak comel:

can u explain more about this topic?
im ex kptm before this..
graduate from kptm kl bsc hons bus.it with acc..
tq.

ade request cerita tu.. :p
btw, kita dh duduk hmpir 5thn kt kptm setakat ni okey2 aja sih.. :)

anonymous: he2..owh..but.up till now, we still can't figure out why such things happened there.. =.="
cik kyla: memey cmtu la..Alhamdulillah..klu ada kang... ;))

haha,seram pulak baca,minggu lepas kitorang naik tingkat 6,lpas tu lecturer tak bagi naik lagi,dy cakap lepas pukul 5 kalau boleh jangan stay kat tingkat 5-6 kalau takde pape urusan,lagipun 2 hari sebelum tu,kat bilik lecturer,kul 10 maalam lebih,ada bunyi kuat mende ntah,bunyi tu melintas kat belakang lecturer,time tu tggal 2 orang je.

ala!! nak tau lagi hahahaha takut pulak aku nak naik tingkat 5! -.-

Takut dengan Allah SWT , then ALLAh kasi takut syaitan sama kita :)

Haah kenapa dgn tingkat 6? klau tgkat 6 dpt guna, jadual class takkan pack sampai mlam ;')

Haah kenapa dgn tingkat 6? klau tgkat 6 dpt guna, jadual class takkan pack sampai mlam ;')

Agak2 skng ni kt tingkt 6 tu ade ape ehh..?

Cerita lanjut kena tanya mana2 senior lecturer..susah nak korek cerita ni..tapi.last naik tgkt6,nampak ada katil.er..skrg xpasti ada apa..

Dah pernah naik tingkat 6 tu sekali tapi tak berani la pergi jauh, sekadar tepi tangga and jenguk je. Rasenye tempat tu dah jadi tempat student merokok. haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails