Friday, November 8, 2013

Semarang lagi? [Part II]

Salam readers. Post ini kesinambungan daripada Part I. Setibanya saya di Bandara Achmad Yani Semarang, saya terus ke imigresen dan Alhamdulillah bergerak sendiri ni sedikit sebanyak membuatkan saya boleh berjalan cepat. Tak lama pun menunggu giliran di kaunter imigrasi. Kemudian, saya terus menuju pintu keluar memandangkan saya tak check-in pun beg. Hehe. Tapi tak kelihatan pun saudara saya kat sana. Jadi, saya rasa belum ada yang sudah menunggu. Nasib baik rumah sepupu tak jauh pun dari Bandara. Setelah menunggu lebih kurang 20 minit, saya lihat suami kak Nova (kang Dadan) datang bersendirian. Eh, sebenarnya dia yang tegur saya dulu. Saya tengah tengok tempat lain masa tu. Hehe. Setibanya di rumah sepupu saya, saya bertemu dengan Mba Nadia. Sempat kami bersalaman dan kemudian saya terus naik ke bilik. Pada mulanya nak tidur, tapi dah masuk bilik dengar orang borak-borak terus tak boleh tidur. Pasang telinga pula. :p

Akad Nikah
Memandangkan hari Jumaat, maka acara akad nikah diadakan selepas kaum lelaki solat Jumaat. Kami bersiap-siap ketika kaum lelaki sedang solat. Sebelum acara dimulakan, adalah hidangan sate. Hehe.
Ok lah, biar gambar berbicara..... 

Pengantin menunggu untuk suap-suapan (pulut kuning)

Resepsi
Resepsi di rumah pada hari Sabtu

Adat Palembang tak dilupakan dan macam biasa ada tarian ni :D

Resepsi di Convention Hall, Masjid Agung Jawa Tengah ^^
Bak kata mama, terasa macam selebriti...asyik bertukar pakaian je..tapi saya tak merasa la, sebab datang hari Jumaat. Kalau yang datang hari Rabu, barulah merasa. #eh

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails