Tuesday, February 8, 2011

Kisah Lelaki Berani dan Perempuan Pemalu


Salam bloggers. Ini kisah kawan perempuan saya yang sangat pemalu. Memang kalau orang usik sikit, dia akan malu-malu. Apatah lagi bila kawan lelaki yang usik. Kira tahap pemalu tingkat tinggi la. LOL. Ada satu kisah yang berlaku 2 minggu yang lalu. Waktu itu, saya sedang berjalan dengan 4 rakan yang lain selepas makan tengah hari di depan kampus. Tiba-tiba, ada seorang lelaki yang datang melulu secara tiba-tiba ke arah kumpulan kami dan berkata, "saya nak bercakap dengan kawan awak ini sekejap ye". Cuba bayangkan, lelaki itu boleh datang ke arah kami yang tak kenal sama sekali dia. Dengan beraninya. Alkisahnya dia nak berkawan dengan kawan saya yang seorang ini. Jadi, pada hari itu, dia telah memberikan alamat e-mel dia, dengan harapan rakan saya akan "add as friend". Tapi, kawan saya langsung tak melayan alamat e-mel budak lelaki itu. Selepas 2 minggu berlalu, tiba-tiba petang semalam sewaktu pensyarah sudah masuk dalam kelas...lelaki itu masuk ke kelas kami dan datang ke arah kawan kami yang pemalu itu dan memberikan sesuatu yang berada dalam bungkusan plastik. Kami sangka dia akan berputih mata selepas tidak mendapat apa-apa respon. Tapi rupanya kali ini dia membuat tindakan yang lebih berani dengan masuk ke dalam kelas sewaktu pembelajaran hampir dimulakan dan dengan disaksikan rakan-rakan sekelas yang lain SERTA lecturer. Fuh... Oh ya, bungkusan plastik Ariani tersebut dalamnya ada sehelai selendang dan juga sekeping brochure Ariani yang bertulis nombor telefon lelaki itu. Hoho. Tapi kan, lelaki ini tak patut juga buat tindakan drastik sebegitu sebab mesti kawan saya jadi malu dengan rakan sekelas lain. Ish ish. Entah apa lagi yang akan lelaki itu lakukan selepas ini?

Klik untuk sambungan kisah part II

1 budak comel:

ya Allah... mmg berani btul lelaki itu.. apa ya akn blaku lps ni?

kita tunggu lepas ini.. ekeke :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails