Thursday, November 26, 2015

Kelahiran yang Dinanti

Salam buat pembaca yang budiman. Hari ini dah masuk hari ke 29 usia anak saya. Oh ya, Alhamdulillah 29/10 yang lepas saya telah selamat melahirkan bayi yang telah dikandung sampai melepasi tarikh EDD. Dipendekkan cerita, sebaik sahaja masuk hari ke-9 setelah tarikh EDD, saya telah 'menyerah diri' ke hospital untuk diinduce. Semasa di ruang PAC, Dr check bukaan tapi 0 cm. Selepas di scan keadaan kandungan, saya terus ditahan masuk wad. Kalau ikutkan esok pagi saya akan diinduce. Untuk pengetahuan, induce ni maksima dia bagi tiga kali. Kalau pagi esok tak ada contraction juga, dia bagi lagi petang. Kalau lepas yang kedua tak nak keluar juga, esok lagi dia bagi. Tapi tiga kali je la. Lepas tu kenalah melalui proses ceasarean. Tengahari tu saya perasan ada darah tapi ingatkan sebab Dr check pagi tu. Petang ada keluar darah lagi. Malam pun sama. Lepas Isyak, dalam pukul 9.30 malam saya rasa contraction. Tapi confuse juga sebab tak ada pengalaman. Mana tau false alarm je. Entah pukul berapa saya jumpa nurse di wad dan mereka cek bukaan dah 5cm, terus saya kena masuk labor room. Fuhhh. Esoknya 9.07 pagi Alhamdulillah selamat juga keluar baby dari perut. Nantilah saya cerita lagi...

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails