Monday, August 17, 2015

Pengalaman Shopping Online di Zalora

Salam dan hai buat pembaca yang budiman. Hari ini saya ingin berkongsi pengalaman saya membeli belah secara maya di laman web Zalora. Pada hari Sabtu yang lepas saya telah memesan tudung Cloverush. Hik hik. Sebab dah lama teringin pakai. Kata orang senang, tak payah iron. Bentuk muka pun okay je. Kebetulan kalau guna kod promosi KLFW15, dapat diskaun RM10 dan tiada kos penghantaran. Jadi berbaloi kalau saya beli tudung Lily Chin Cloverush yang harga dia boleh tahan juga (tapi masih kalah dengan harga tudung Sugarscarf la). Hik hik. 

ini contoh lily chin, tapi saya beli warna hitam la :p

Saya pilih cara pembayaran COD (bayar masa terima). Cara paling selamat itulah kata orang. Kalau depa tak hantar, kita tak rugi apa pun. Tapi, cara tu juga buat kita ini tak senang duduk selagi orang yang hantar tak sampai. Sebab nak kena bayar dulu baru dapat barang. Haha. Pagi tadi dapat sms dan email dari Zalora mengatakan yang parcel on the way. Sekian lama menunggu, rupa2nya petang masa saya tengah makan tengah hari baru sampai rider Zalora yang diberi nama Zalora Express tu. Hik hik. Nasib baik dah selamat solat sebelum tu. Petang ini, masuk laman web Lazada pula. Beli pam susu. Terus bayar online banking je. Nasib ada kod diskaun mega50, jadi tolak RM50 kalau beli guna Lazada App. Sebab dapat nasihat nurse kalau dah melahirkan nanti kenalah pam juga (walaupun kita ini housemaker je). Tak pelah, boleh stimulate yang penting, dan mungkin boleh simpan bagi Thalhah juga nanti (maklumlah pam ibu dia yang Medela freestyle tu dah hilang ke mana entah chargernya). Nanti kalau dah sampai barang dari Lazada tu saya cerita lagi (boleh rujuk sini untuk cerita pam susu tu). Dah Maghrib ini....

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails