Friday, January 10, 2014

Hidup tak selamanya indah, tapi sabar itu indah ^^

Salam readers. Selamat tahun baru 2014. Sudah 10 hari kita menginjak ke tahun baru Masihi. Pencapaian tahun lepas?

  • Alhamdulillah saya telah ditawarkan kerja di Aeon Credit dan Intel, tapi terpaksa tolak kerana sudah diterima untuk sambung belajar di UiTM.
  • Saya telah dipanggil interview untuk menjadi pensyarah di KPTM dan juga sebagai Executive Account di Perodua rawang. Tapi, atas sebab saya ada presentation Interaction design pada hari tersebut, saya terpaksa menolak untuk hadir.
  • Alhamdulillah saya telah lulus peperiksaan untuk jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik (M41), tetapi sayangnya gagal pada sesi interview. Kalau diterima, kena mengikuti kursus di INTAN selama setahun. (Apapun, hikmahnya, saya dapat meneruskan program Master saya yang insyaAllah tinggal 1 sem lagi).
  • Alhamdulillah....syukur ya Allah, sungguh banyak nikmat yang telah diberikan....
Saya ingin berkongsi kepada rakan semua, salah satu cara untuk murah rezeki. Iaitu dengan solat sunat Dhuha. Paling kurang 2 rakat sahaja. Boleh dilakukan 30 minit selepas waktu Syuruk, sehingga sebelum waktu Zohor. Istiqamah dan InsyaAllah ada rezekinya....apa pun yang kita lakukan, kita kena yakin dengan Allah..begitu juga dengan jodoh...andai bukan rezeki untuk kahwin awal, mungkin sekarang masanya untuk kita berbakti kepada ibu bapa. :)

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails