Saturday, October 19, 2013

Sebulan Sebelum Umrah #Throwback2011

Salam readers. Sebenarnya aturan Allah tu sangat indah. Ya, itulah yang terjadi pada saya. Saya pernah menulis dalam blog tentang rancangan menunaikan umrah pada tahun 2011. Memang betul saya dapat menjejakkan kaki ke kota suci Mekah pada tahun 2011 iaitu semasa di akhir Ramadhan dan sempat beraya di sana. Masa tu semester baru sahaja bermula. Hari pertama semester, mama telefon bertanyakan sama ada saya ingin ikut menunaikan umrah. Tanpa berfikir panjang saya terus mengatakan "NAK!". Hehe. Padahal kalau ikutkan tempoh yang diambil 2 minggu kalau kita nak buat umrah ini. Selepas tolak cuti sempena Aidilfitri ada lagi seminggu. Adakah saya akan ponteng kelas je. Hehe. Pada mulanya begitulah. Tapi, kebetulan kuasa Allah juga. Rakan-rakan request supaya kelas kami selepas Aidilfitri lewat seminggu. Ganti kelas je. Jadi, memandangkan cadangan itu mendapat persetujuan ramai, jadi dapatlah saya menunaikan umrah tanpa perlu ponteng kelas. Alhamdulillah. Kalau kita permudahkan urusan orang, insyaAllah urusan kita pun dipermudahkan. :)

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails