Wednesday, February 15, 2012

Hati, tenanglah.

Salam bloggers. Lately saya dah boleh menenangkan diri saya. Ya, caranya tak susah. Cuma tiap kali teringat perkara yang menyedihkan kena berzikir. Imam Al-Ghazali kan ada zikir hariannya. Hehe. Sememangnya betullah kata-kata, "dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang". Semalam saya dan rakan-rakan ke kedai buku MPH Maluri. Entah mengapa tangan ini tercari-cari buku tentang kahwin. Mungkin sebab kakak saya nak kahwin da. Lepas tu, entah la adik saya dulu ke...atau saya dulu ke...atau kami berdua sekaligus ke..haha. Oh ya berbalik kepada kisah di MPH. Masa di sana saya ada terbaca di salah satu buku, "sebaik-baik wanita adalah yang paling murah maharnya(Hadith Riwayat Ibnu Hibba, Hakim, Baihaqi, Ahmad). Er. Mesti ramai perempuan tak setuju! Haha. Abaikan. Dan biarlah semuanya berlalu...kerana hati telah terluka. Ada orang kata, don't cry over a spilt milk. Let bygone be bygone. Hehe. Ya, memang things are easier said than done. But, thanks to ALLAH. Hanya padaNya cinta yang abadi. Allah turunkan hujan mungkin sebab nak berikan pelangi. Ya, saya yakin akan janji Allah. Allah sayangkan hamba-Nya. Dengan mendekatkan diri dengan-Nya mungkin saya akan jadi lebih baik. Kerana "sesungguhnya perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan sebaliknya...". Selama ini apa yang saya inginkan ALLAH dah beri. Alhamdulillah. Mungkin ini yang ALLAH nak tunjuk. Doa saya sewaktu di Jabal Rahmah dulu....siapa tahu. Itu semua kuasa ALLAH. Kita harus yakin yang ALLAH takkan menguji hambaNya melebihi daripada kemampuan hambaNya. Mulai saat ini, saya kena kuat. Saya tahu cinta yang diredhai ALLAH itu cinta selepas kahwin. InsyaAllah.

kenangan di Masjidil Haram Syawal yang lepas.. :)

P/s: Kumbang bukan seekor.....dan hidup tidak selalunya indah. Saya kena ingat itu!

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails