Wednesday, February 1, 2012

1 Februari dalam Sejarah

Salam bloggers. Hari ini 1 Februari dan merupakan hari wilayah. Dari semalam, mama dah ajak pergi Tabung Haji. Nak deposit simpanan katanya. Hehe. Mula-mula dah plan dengan kakak sulung saya ke Jalan TAR, tapi tak jadi pula akhirnya. 


Kisah di Tabung Haji
Setibanya di cawangan TH mini Ampang Wawasan, saya beserta mama dan kak rina terus menulis di meja. Maklumlah, ada 5 akaun yang nak diisi duit. Alhamdulillah mama telah bermurah hati menghadiahkan kami berempat duit. Happy sangat! Saya ngan adik saya dapat RM4.5K, manakala kakak-kakak kami RM4k setiap seorang. Hihi. Oh ya, no giliran kami ialah 2308, 2309 dan 2310. Masa kami tiba, nombor adalah 2174. Maklumlah hari ini KL cuti, jadi bank di Selangor je yang buka. Maka, saya suggest kepada mak saya untuk guna CDM di Bank Islam je, jadi tak perlu susah2 menunggu. Tapi mak saya nak update buku bank, jadi kena ke kaunter TH. Hehe. Oklah, cuba bayangkan.....lebih dua jam kami menunggu...tiba-tiba mak saya terdengar ada ibu ni berkata dengan anaknya, "nanti beratur belakang orang tu kat kaunter 2 untuk deposit duit....". er.speechless. Sebab, kami dah tunggu dari tadi......Siap sempat ke Giant dan kedai beli barang barangan untuk buat kek lagi....Rupa-rupanya betul kata mama, kalau di menara TH Jln Tun Razak biasanya nak deposit duit tak payah pakai no giliran..ish.


Deposit Simpanan & Daftar Haji 

Masa tengah nak deposit duit di kaunter, tiba-tiba ada seseorang yang saya kenali menegur. Ya, kakak itu... Dia pernah saya kenali sewaktu saya melakukan umrah pada hujung Ramadhan 1432H yang lalu.... Tak sangka, kan? Dulu bertemu di Tanah Suci, tahun ini pula bertemu di Tabung Haji. Kecik dunia. >.< Kakak tu nak merayu untuk menunaikan haji pada tahun ini. Semoga rayuannya diterima. Amin. Hehe. Oh ya, tadi kami berempat terus mendaftar untuk menunaikan haji. Guess what? Kami punya giliran ialan pada tahun 2045. Er, bukan salah taip ye. Tahun Dua Ribu Empat Puluh Lima. Ini bermakna, masa tu kami dah pun tua. Hehe. Jadi, kalau anda belum mendaftar haji lagi jangan lupa daftar dengan segera.  

"Your heart is no good until it has been broken at least 10 times".

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails