Friday, December 17, 2010

Oat Makanan Berkhasiat

Salam bloggers. Serius, ni post terakhir untuk hari ini. Haha. Jap, tiba-tiba idea hilang. Tukar topik lain dulu. Ayah saya setiap pagi mesti kena jumpa madu. Ok, bukan madu (isteri) tapi madu yang boleh diminum tu. Kebiasaannya di waktu pagi ayah saya akan minum segelas susu bersama dengan bubur oat yang dicampur dengan madu dan juga buah kurma. Sangat berkhasiat kan? Saya masa kecil dulu je minum susu, bila dah sekolah rendah (entah darjah berapa) saya dah tak minum susu. Maksudnya susu tepung tau. Hehe. Khasiat madu antaranya memberi tenaga. Untuk khasiat lain, rujuk sini. Tapi lebih baik kalau dapatkan madu yang asli. Orang kata kalau nak tau madu tu asli ke tak, semut takkan datang kalau madu itu asli. Saya rasa betul la tu. Hihi. Kalau untuk oat tu rasanya ramai dah tau kebaikan dia, bak kata amy mastura dalam iklan oat tu "boleh merendahkan kolestrol, bla bla....". Ok ini entri terakhir hari ini. Sampai ke saat ini saya tak ingat sebenarnya nak tulis pasal apa tadi. =.="

2 budak comel:

ade ade je ko ek..huhu masu mmg best..aku makan madu campo oat =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails