Thursday, December 30, 2010

jodoh [part 2]

Salam bloggers. Pernah bercinta atau putus cinta? Selagi kita belum disatukan dengan orang yang kita suka, maka selagi itulah ada banyak lagi pilihan yang boleh kita buat. Tiada siapa yang ingin hidup bersendiri, tetapi kalau sudah tiada jodoh mungkin itulah jalan terakhir. Bercakap tentang jodoh, saya rasa tidak ada salahnya jika jodoh kita dipilih oleh keluarga. Siapa kata jodoh yang kita cari sendiri akan bahagia selamanya? Tak semestinya jodoh yang telah diaturkan untuk kita tidak akan membawa kita ke alam yang bahagia. Hehe. Semua bergantung kepada usaha kita juga. Selepas kakak saya berkahwin, mak saya pernah cakap "Bila dah kahwin ni kena banyak bersabar. Lepas kahwin ni baru kita nampak true color pasangan kita". Maklumlah zaman bercinta bukan main nak cover baik punya. Tapi lepas dah kahwin, baru nampak langit tinggi rendah. Hoho. Sebab tu kalau kita perhatikan sekarang ramai orang yang baru kahwin je dah nak bercerai. Itu salah satu faktor. Mana yang lebih baik? Memilih untuk berkahwin dengan orang yang kita sangat suka atau berkahwin dengan orang yang lebih menyukai kita? Buat perempuan, saya rasa lebih baik kita pilih lelaki yang menyukai kita lebih dari kita sukakan dia. Tapi, jangan sampai salah membuat pilihan. Tiada siapa yang mahu berkahwin berkali-kali, kan?


P/s: Saya mau kahwin!! Oops..bila tiba waktunya. Hehe.

4 budak comel:

salam,

siapa ya pacarnya tante beby?
pingen tahu nihhh.. :DD

cik kyla, saya masih single..hehe..calon2nya, wakaka.....

calon2nya seperti apa yaa?
pengen tahu nihh.... :DD

kurang tau juga..hehe..kok kamu nanya terus?yang pasti orangnya harus punya ilmu agama..bisa bimbing saya dan anak2 nanti..harus ada kerja yang tetap..hihi ;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails