Thursday, April 15, 2010

nama anak pun dah ada

Masa saya berumur 10 tahun, saya telah pun memilih nama anak saya yang mungkin akan lahir dlm 17-20 tahun akan datang. Haha. Gatal? Oh no. Sebelum menghakimi saya dan menge'cop' saya gatal, saya ada beberapa hujah (cewah, macam lawyer pula ada main hujah-hujah ni). Kalau saya gatal, kenapa sampai ke hari ini saya belum berkahwin (padahal umur masih awal 20-an)? Kalau gatal, mesti lepas habis SPM saya terus nak kahwin. Lagi satu hal pula. Kalau saya gatal, mesti saya ada boyfriend keliling pinggang atau menggedik-gedik dan bermanja-manja dengan laki. So, sour. =p Memang bukan diriku la kalau macam tu. Perempuan mestilah tau menjaga harga diri. Persepsi orang itu yang paling penting. Eh, iye ke? Berbalik kepada nama anak itu. Kisahnya bermula begini. Pada tahun itu, mama saya ingin menghadiahkan buku nama-nama anak yang mempunyai maksud baik dalam Islam kepada rakannya. Maka, sebelum mama saya menghadiahkan buku tersebut, saya sempat membelek buku tersebut dan tiba-tiba saya tertarik dengan beberapa nama. Biasalah kan, perempuan ini kadang-kadang teringin ada anak kembar. Nama anak perempuan yang saya pilih: Nur Qurratu dan diikuti dengan Ain atau Aina. Harap-harap suami saya nanti bagilah saya pilih nama ini. Sememangnya sedap nama tu dan baik maksudnya. Semoga nama yang baik itu akan menjadi inspirasi kepada anak saya untuk menjadi seorang perempuan muslimah yang terpuji. Eh, sekejap. Bila masa saya ada anak ni?

p/s: JANGAN TIRU NAMA FUTURE DAUGHTER SAYA ye!!!haha. =))

2 budak comel:

tunggu 3 thn nnti..... jeng jeng ! :p

hehehe..tu pun lom pasti.....arghhhhh..sape la bakal suamiku nanti? :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails