Sunday, January 31, 2010

program detoksin Juvanex

Sebenarnya sudah lama saya mahu post di blog apakah menu yang saya ambil semasa saya mengikuti program detoksin 7 hari Juvanex hujung tahun 2009 yang lalu. Tetapi kerana kekangan waktu, saya tiada kesempatan untuk berbuat demikian (nak kata konon busy tapi sebenarnya dah terlupa). Tujuan sebenar saya masa dulu mengambil Juvanex semata-mata kerana mahu melancarkan pembuangan sisa pepejal (sebab dua hari tak membuang..huhu). Niat saya untuk mengikuti program itu saya jayakan sewaktu parents saya pulang ke kampung dan kebetulan saya sedang dalam cuti semester ketika itu. Kalau kita mengikut pemakanan yang disyorkan Juvanex, memang nampak terseksa. So, saya telah mengubah beberapa menu.


Hari Pertama (2/12/09)
Breakfast
- Roti gardenia 2 keping
- Juvanex
Lunch
- buah pear/honey dew (mkn selang-seli 2 jam skali)
Dinner
- Bubur nasi perang+salad (Caesar dressing)
- Sepotong buah pear
- Juvanex

Kesan:
Rasa pening2 sikit..tapi ok la..masih boleh handle. masa nak solat banyak kali amik wudhu sebab asyik tut..tut..lol~

Hari Kedua (3/12/09)
Breakfast
- Buah honey dew
- Juvanex
Lunch
- Buah pear/honey dew (mkn selang-seli 2 jam skali)
Dinner
- Bubur nasi perang
- Juvanex

Kesan:
Saya mendapat ulser (sariawan). Mungkin sebab minuman Juvanex agak 'panas'.

Hari Ketiga (4/12/09)
Breakfast
- Yogurt
- Buah
- Juvanex
Lunch
- Sweet potato (2 biji)
Dinner
- Bubur nasi perang
- Daging sedikit+cendawan
- Juvanex

Hari Keempat (5/12/09)
Breakfast
- Yogurt
- Buah
- Juvanex
Lunch
- Sweet potato (2 biji)
Dinner
- Nasi goreng kampong+potongan frankfurter ayam Ramlee
- Juvanex

Hari Kelima (6/12/09)
Breakfast
- Yogurt
- Buah
- Juvanex
Lunch
- Sweet potato (2 biji)
Dinner
- Mi Ruski perisa tomyam
- Juvanex

Hari Keenam (4/12/09)
Breakfast
- Sweet potato (1biji)
- Juvanex
Lunch
- 2 petak Coklat cadburry
- Chipsmore
Dinner
- Mi goreng perisa ayam Indomie
- Kek keju
- Juvanex

Hari Ketujuh (8/12/09)
Breakfast
- 2 potong kek keju
- 1 petak coklat cadburry
- Juvanex
Lunch
- Makaroni goreng
Dinner
- 3 bebola ayam+satu mangkuk carrot bermayonis
- Juvanex


P/s: Hari yang lain saya tidak ingat apa kesannya. Kalau mahu program detoksin berkesan, jangan langgar pantang. Alhamdulillah sekarang lancarlah pembuangan sisa pepejal. Satu lagi kesan, saya sekarang asyik berjaga sampai tengah malam. Sekian.




0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails