Monday, January 11, 2010

dilema '10

Kadangkala manusia menghadapi situasi bingung untuk membuat pilihan seperti berada di dalam persimpangan dilema. Haha. Hari ini ada dua dilema yang saya rasakan.
  1. Patutkah saya ambil MUET pertengahan tahun ni? Alhamdulillah masalah ini dah settle dan saya buat keputusan untuk ambil MUET kali ni sebab saya nak apply UPU. Yang kelakarnya kenapa saya confuse patut ke tak saya ambil MUET ni semata-mata saya nak balik kampung bulan 5 tu dan saya takut clash pula. Sebaik tiba di rumah saya mula search jadual untuk MUET tahun ni dan saya gembira dengan jadual itu. (Pengajaran: Pelajaran perlu diutamakan!)
  2. Mana yang saya patut pilih? Seksyen berapa untuk subjek E-Commerce yang saya mahu ambil semester ini. Akhirnya saya telah membuat keputusan untuk mengambil kelas Section 5. Lagipun itu kelas course DBIT. Better saya ambil kelas yang sama course dengan saya (even subjek nya sama sahaja).


Nota kaki: Di dalam post sebelum ini saya ada menyatakan hasrat untuk meneruskan pengajian dalam program degree Coventry di KPTM sahaja, tetapi hari ini saya rasa tidak salah kalau saya cuba apply UPU. :) Tapi, masa yang akan diambil mungkin 3 tahun, bukan 2 tahun. Er...




0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails