Tuesday, June 24, 2014

Photographer Kahwin TAK JUJUR ke TAK TELUS?

Salam readers. Sekarang saya sedang menunggu kelahiran cahaya mata KAKAK saya yang kedua. Al-kisahnya kakak saya yang pertama tu kahwin pada 8 Oktober 2010. Yang mana saya boleh katakan hampir 4 tahun berlalu. GAMBAR kahwin belah perempuan oleh 1st OP habuk pun tarak. FAHAM tak? Sampai ke tarikh ini tiada sebarang berita keberadaan gambar tu. SAYA MALU. Okey kenapa? Sebab saya kenal dengan OP. Dia junior sekolah teknik saya (SMT Bentong). Setelah 2 tahun tiada jawapan dari pihak BC sendiri, maka saya terpanggil untuk menulis di blog untuk menjadi pengajaran buat B2B (Bride-To-Be) sekalian.

BERHATI-HATI KETIKA MEMILIH OFFICIAL PHOTOGRAPHER (OP) ANDA. GOOGLE dulu tentang feedback customer mengenai OP. Ada sebarang komen negatif atau semuanya baik2 sahaja.

Saya jumpa business card BC semasa ke butik pengantin Rins Suzana. Ya, ada kad BC di sana dan setelah baca nama di kad itu saya terus kata "eh, ni junior teknik la kak rina". Kakak saya pernah juga lihat hasil BC sebelum tu. Lawa tu memang lawa.

Setelah dapat nombor, saya terus berhubung dan kami tetapkan jumpa kat Jusco (sekarang dikenali sebagai Aeon) Maluri. Setelah bersetuju, kakak saya bayar deposit sebanyak RM1000.

Pada tarikh 8 Oktober 2010, junior saya sendiri yang ambil gambar masa majlis akad nikah berlangsung. Manakala pada tarikh 16 Oktober 2010, abang kepada Aizat BC yang mengambil gambar sewaktu resepsi perkahwinan kakak saya yang berlangsung di Dewan Taman Tasik Ampang Hilir.

Persoalannya, KEMANAKAH GAMBAR perkahwinan kakak saya tersebut?

Menurut kakak saya, menerusi mesej di FB, kakak saya atau abang ipar saya ada berhubung dengan aizat (masa tu bukan 1 tahun selepas perkahwinan ye, rasanya dah lebih) tentang gambar perkahwinan mereka. TETAPI menurut Aizat, "external hard disk rosak, jadi ada gambar yang HILANG". Boleh tak saya kata WHAT THE FISH????? Mana kejujuran. Patut kena inform customer kalau ada apa-apa berlaku. TAPI ini SENYAP dan diam 1000 BAHASA???? PROFESIONAL ke tak tu???
Boleh tengok invois dan mesej FB saya dengan Aizat di bawah. Tapi, snapshot dari conversation between Aizat and my sister/bro-in-law tak ada la. Ini dari pihak saya sendiri. Dari conversation berkenaan, kita boleh lihat tarikh 10 Mac 2011, saya ada bertanyakan mengenai album kahwin kakak saya. Jawapan dari Aizat BC, "Tengah buat lagi............". Pada 4 Oktober 2011, setelah usia perkahwinan kakak saya hampir menginjak 1 tahun, saya mesej aizat. TAPI, lepas saya tanya pasal album....dia terus senyap. Masa sebelum bayar dulu bukan main janji kata dalam 3-6 BULAN SIAP. Sekarang dah hampir 4 TAHUN tapi TAK SIAP-SIAP lagi ke????? Syukurlah kakak saya ada ambil 2nd Photographer iaitu kawan 1 KPTM juga, Effie Izwan. Hasil dia pun lawa. Masa tu dia ambil gambar sebagai hobi. Sekarang ini macam hebat juga dia. Gambar artis pun dia ada join ambil #eh

Invois setelah deposit dibayar


Mesej FB saya dgn pihak BC

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails