Friday, May 4, 2012

Akhirnya...semua kakak saya dah kahwin!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hi semua. Dah lamaaaaaaaaaaa giler saya tak update blog. Sibuk sangat mengalahkan pengantin. Oh ya, cakap pasal pengantin ini saya nak cerita pasal wedding kakak saya yang baru berlangsung Sabtu yang lepas. Untuk pengetahuan, keluarga kami dari Indonesia lebih kurang 40 orang telah dapat menghadirkan diri. Ramai tak? Memey ramai, tapi itu yang buat meriah. Hehe. 


Majlis Pernikahan @ Surau Al-Mustaqimah, Taman Cheras Indah



Kali ini kita buat pada hari yang sama dengan majlis resepsi. Tak sangka, memang sangat penat buat pada hari yang sama berbanding kalau buat lebih awal. Sebab nak fikir lepas majlis tu pergi dewan lagi, hantar saudara ke dewan dan lain-lain.



Majlis Resepsi @ Dewan Serbaguna Taman Maluri




Kalau masih ingat, hampir 2 tahun yang lalu masa majlis kakak saya yang pertama kitorang buat kat Dewan Sebaguna Taman Tasik Ampang Hilir (lokasi sebelah MRR2 yang ada kolam tu). Hehe. Ingat nak buat kat sana juga, tapi dah fully-booked sampai hujung tahun daa. Haha. LAMBAT! Apa pun Alhamdulillah semua majlis berjalan lancar. Hihi.


Pengapit, yeeeeeeah!


eh, sian Abang Atta..payung langgar dahan pokok ke?hihihi :p

Dah lama saya berangan nak jadi pengapit. Maka, pada hari Sabtu yang lepas impian saya terlaksana. Ada kisah sebelum saya dapat jadi pengapit ini. Nak dijadikan cerita, saya berebut menjadi pengapit ini dengan dua pupu saya. Haha. Boleh tahan tak? Lama bergaduh mulut dan akhirnya, sebagai adik kandung saya dapatlah kuasa veto tu. Hahahahaa. Peace, no war! (^v^)v


Jodoh...lagi...




Ok lah, adalah terbuka cerita pasal nak jodoh-jodoh ini.....lagi! Tapi saya dah tak ambil port. Malas nak berharap ke apa. Sebab apa yang penting....kerjasama (wonderpet mode: ON). LOL. Ok yang penting bak kata saya dulu2, kalau ada orang datang meminang masa saya masih single nanti....mungkin orang tu yang saya pilih. Tapi bukanlah terus terima, ok. Kalau dapat persetujuan ahli keluarga. Dan yang paling penting....saya kenalah suka juga. Sebab at the end of the day, yang kahwin tu saya. Takkan saya main tangkap muat je pasal kahwin ni. Seksa jiwa, beb. Haha. :p

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails