Saturday, May 19, 2012

"Akhirnya Aku Beranak", kata kucing itu.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca budiman. Hihi. Mula-mula saya nak habaq kat sini yang kucing yang selalu lepak depan rumah saya dah selamat melahirkan anak. Rasanya usia kucing ini (adik saya gelar sebagai Bing2) baru nak masuk 6 bulan, tapi dah bunting. Advanced giler! Ish ish. Oh ya, ada 4 ekor jumlah keseluruhan anak kucing ni. 2 warna putih, 2 warna hitam (ada campur oren).


Apa pandang-pandang? Ada hutang ka?

Setelah 2 bulan menanti akhirnya kuar juga anaknya. Ok, bercakap pasal ciri-ciri kucing nak melahirkan ini. Ada beberapa yang saya sempat perhatikan.

  1. Kaki terbalik ke atas (beberapa hari sebelumnya)  
  2. Mencari port melahirkan. Mungkin sebab kebetulan rumah kami baru keluarkan kotak (nak buang sebenarnya), dia pilih untuk melahirkan di sini.
  3. Tak lalu makan.
  4. Duduk setempat, malas jalan
  5. Rasa kurang selamat ada kehadiran kucing lain
  6. Asyik mengiau-ngiau ingin dibelai.
 
 Alhamdulillah, pagi tadi dalam pukul 5.30 pagi saya lihat kucing ini dah pun selamat beranak. Fuhhh. Kalau tak asyik nak mengiau je la kerjanya. Menahan sakit, mungkin? Sesuatu yang boleh kita sebagai manusia pelajari dari kucing ini..."ia sangat menjaga anaknya sampai tak nak keluar dari kotak". Jadi makan dan minum cuma diberi dalam kotak tu je. Huhu.

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails