Sunday, February 5, 2012

Derma Darah 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini saya berjaya untuk menderma darah sekali lagi. Hihi. Kalau ikutkan sepatutnya saya uzur pada tarikh ini. Mungkin berkat harapan ayah saya supaya saya menjadi salah seorang penderma pada sambutan hari Maulidur Rasul di surau berhampiran rumah. Hehe. Semuanya lancar dan saya juga berjaya membuatkan kakak Dr. saya bersemangat untuk menderma darah juga pada hari ini. Siapa kata Dr. tak berani derma darah? :p By the way, tadi saya menjadi penderma pertama. Sebenarnya saya takut sangat kalau sambutan kurang menggalakkan. Kakak saya datang menderma pada pukul 1 petang dan masa tu nama kakak saya adalah pada senarai orang yang ke-14. Er. Tapi tu kira ok tau, sebab menurut kawan kakak saya (Dr. yang kebetulan bertugas), pernah hanya 3 orang yang menderma masa mobile PDN. Bukan TIGA BELAS orang tau, tapi HANYA TIGA. Ish ish. 

Apa pun, marilah kita bersama-sama menderma darah (bagi yang layak). Siapa kata bila derma darah, berat badan akan naik? DULU masa awal-awal saya menderma sebanyak 450ml, tapi tak lama kemudian tu hanya 350ml. Ini bermakna, saya pun boleh turun berat badan. Hehe. CUMA jangan pula anda menambah kuantiti makanan dari biasa sebaik sahaja menjadi penderma. Kalau macam tu CONFIRM berat badan bertambah. LOL. =))
Ok tadi saya dapat ini dari PDN. Hihi. Menarik, kan? (walaupun da selalu, tapi kali ini nampak banyak) :p

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails