Tuesday, January 17, 2012

Online Shopping Berbaloi Ke?

Salam bloggers. Memandangkan tiba-tiba saya dah kembali aktif membeli secara online, jadi saya nak bercerita tentang online shopping ini la. Haha. Saya yakin ramai yang mempunyai pengalaman membeli secara online (walaupun bukan semua orang pernah). Tapi yang pasti buat orang yang pertama kali membeli, mereka tentunya ada satu perasaan kurang selamat. Maklumlah, bukan mudah untuk percaya orang lain. Kualiti produk pun belum terjamin. Hmm.. Dulu saya online shopping sebab tertarik dengan produk yang dijual, lagipun tak perlu keluar untuk cari barang tu. Lawa dan menarik gitu! 

  • Oh ya, sekarang ini saya suka warna2 pastel atau warna yang comel seperti yang dijual Calaqisya. Founder dia budak SBU sama batch dengan saya dan ianya usaha adik beradik, tapi memang laris baju-baju yang dijual. Boleh dibanggakan sebab design sendiri pun laku. Hehe. >.< Sebenarnya, saya tak pernah beli dengan Cala, tapi melalui feedback saya tahu customer puas hati.




  • Modish Mode House pun sama juga. Menjual pakaian yang direka sendiri dan saya perhatikan tiap minggu pun ada baju yang baru. Cuci mata, oh! Saya pernah beli dari MMH ini sekali. Ok la. Tapi tangan macam kurang panjang je (mungkin sebab custom made, jadi dia ikut saiz owner dia yang kecik molek. Huhu.




  • Saya salah seorang returning customer butik online GetGorgeous. Dulu saya pernah beli cardigan hitam, blouse chiffon, jaket dan inner dari mereka. Hujung tahun lepas, saya telah membeli produk mereka setelah sekian lama. Saya beli kain chiffon hitam, tapi agak jarang juga la. Kena cari kain dalam yang extra tebal rasanya. Huhu.
  • Selain itu, saya juga pernah membeli dari Urban Muslimah. Memang ekspres penghantaran yang dibuat memandangkan stok memang ada dalam tangan.

Nota Kaki:
  1. Setelah yakin penjual itu boleh dipercayai, barulah anda submit order.
  2. Ikut arahan pembayaran. Jika perlu bayar segera, jangan berlengah lebih-lebih lagi kalau tidak boleh reserved. Tapi, jangan hilangkan BUKTI pembayaran.
  3. Kalau barang itu ialah pre-order items, tunggu dengan sabar mengikut masa yang telah dijanjikan.
  4. Selamat membeli secara online dengan berhemah.

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails