Monday, December 20, 2010

Hot ke?

Salam bloggers. Hari ini saya terjumpa dengan Aida (kawan sekolah dulu) depan Sogo. Saya tengah nak jalan balik ke Menara UniAsia sambil cari makan masa tu. Rupa-rupanya dia sekarang sedang praktikal di Menara CIMB. Elaun praktikal dia masyuk la, lagi banyak dari SD ini. RM700 tau (tapi menurut Aida mereka ada potongan EPF kot). Hihi.

Bercerita tentang Aida ni, masa darjah 1 hingga darjah 3 dulu kami sekelas. Kami juga pernah menjadi kawan baik masa saya darjah 5. Tapi, kemudian ada konflik dan kami berakhir dengan menjadi kawan biasa. :p Masa form 2 dia pindah sekolah (kalau tak silap, SMK St Mary), tapi tak sangka saya bertemu dia kembali di sekolah teknik. Masuk kelas yang sama sekali lagi. Well, itulah orang kata jodohlah tu namanya. Cewah. Tamatlah cerita selingan. Oh ya, apa definisi perempuan hot? Kadang-kadang kita lihat perempuan tu nak kata hot tak lah. Muka pun biasa-biasa. Tapi, boyfriend boleh kata keliling pinggang. Dah couple, tapi masih keluar dengan orang lain. Tak faham betul. Satu hal lagi, perempuan materialistik. Tengok lelaki yang ada banyak duit je, nak terhegeh-hegeh. Rasanya, kita sebagai seorang perempuan ini janganlah tunjuk macam kita ini perempuan murahan. Baru kenal sekejap, dah boleh keluar berdua. Saya teringat mak saya pernah cakap dulu. Anak mak saya bukan jenis anak kucing (asyik nak datang dekat kat orang lain), tapi jenis yang garang. Hehe. Well, enough said.


P/s: Pagi tadi office ini blackout 1 jam sebab wayar terbakar. Eh, tak sangka betul-betul jadi sebab saya pernah terfikir pasal macam mana kalau office tiba-tiba blackout bulan lepas.

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails