Saturday, May 1, 2010

just a quick update

Lately terlalu banyak benda yang saya kena siapkan sehingga tiada kesempatan untuk menulis di blog. Almaklumlah lepas present FYP, kami dikehendaki menyiapkan final documentation pula. Markah presentation yang diberikan oleh examiner adalah sebanyak 40, manakala yang selebihnya supervisor yang beri markah. Oleh sebab itu, kami mesti melakukan yang terbaik untuk thesis yang dihantar. Pada hari khamis yang lepas, saya telah keluar jalan-jalan ke Times Square bersama Wani dan Tikah. Cuci mata, cuci duit. Haha. Seronok juga jalan-jalan sambil release tension menghadap fyp selama 4 bulan. Manakala semalam (Jumaat), saya dan rakan2 telah menghantar dokumen kami yang perlu dibukukan iaitu dengan menggunakan hardcover ala-ala buku kat perpustakaan yang ada jurnal. Kami tidak menghantar ke koperasi kolej memandangkan kami perlu mendapatkan dokumen tersebut secepat mungkin. Lagipun, pihak koperasi juga menghantar dokumen tersebut kepada syarikat luar (dengar kata Serdang juda). Semalam saya, emira dan bell telah pergi ke Sri Serdang untuk servis hardcover thesis. Hari sebelumnya saya telah membuat survey dengan mengenalpasti lokasi pusat servis hardcover yang murah. Melalui pemerhatian saya, ramai yang mengatakan Sri Serdang lokasi yang paling banyak kedai yang menawarkan khidmat. Semalam saya sendiri telah melihat betapa banyaknya kedai yang ada perkhidmatan hardcover. Kedai yang kami pilih mengatakan harga untuk hardcover RM10. Tetapi memandangkan ada dua nama pelajar di muka buku, maka kena tambah RM1. Jumlah untuk satu buku berharga RM11 lah kiranya. Tetapi, harga itu kira murah kerana kami menghantar banyak set. Kalau setakat satu buku, RM15 kalau tidak silap saya. Kedai-kedai hardcover ini memang betul-betul sebelah UPM (ada gate kecil untuk pejalan kaki dari UPM untuk ke kedai-kedai tersebut. Tidak jauh dari SMK Sri Serdang lah juga. Kalau dari KL kena melalui Plaza Tol Sg. Besi, exit Sri Serdang. Keluar dari tol, lepas trafik light jalan terus je. Nanti ikut je signboard. Guna instinct pun ok gak. Hehe. ;)

p/s: Next week final exam. Wish me luck! Semoga saya berjaya mendapat apa yang saya impikan dan rakan-rakan saya juga begitu. Amin~ =)




2 budak comel:

salam. nak tanya ada tak contact no tmpt awak bind hard cover ni? kalau ada tlg 4wd no tu kat saya eh tq :)
013-5183200

salam..sowy, xde la phone no dia..dlu ada tertangkap gambar skali ngn phone no kedai tu..tp lps tu skrg sy xjmp cari lak gambar tu.. :|

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails