Monday, March 23, 2015

Kalimantan, with love

Assalamualaikum dan salam buat pembaca. Setelah hampir 3 bulan di Sintang, Kalimantan Barat ini, baru saya terpanggil untuk menceritakan tempat atau apa yang menarik di sini. Untuk pengetahuan, saya di sini sebab ikut suami yang ditugaskan di sini. Saya tiba di Sintang pada 26 Disember 2014 menggunakan pesawat dari KUL-KCH, kemudian menaiki bas. 

Apa yang menarik di Sintang? 
Susah nak jawab pertanyaan tu. Harga barang tak murah, dibandingkan tempat lain. Oh ya, ada satu bukit di sini (dalam 30-45minit perjalanan dari kota Sintang) namanya Bukit Kelam. Keseluruhan bukit dilitupi oleh batu. Sayangnya, tempat wisatanya kurang diberi perhatian (tidak dirawat) oleh pemerintah setempat. 

Ke Pontianak kita
Pada 9-11 Januari 2015, saya telah berkesempatan ke Pontianak memandangkan suami saya menyertai pemilihan Tenis PA di Kalimantan Barat. Sempat ke gelanggang Tenis, Masjid Mujahidin, PTA Pontianak dan Mall je. Haha. Saya lupa nama mall nya apa. Ada Hypermart kalau tak silap. Sempat juga suami saya belikan kasut sukan untuk saya bermain tenis.

Tenis dan saya
Sepulangnya dari Pontianak, boleh dikatakan kerap saya belajar main Tenis dengan suami saya. Seminggu mungkin 2-3 kali. Tapi, bulan Februari saya dah malas tiba-tiba. Jeng jeng jeng.

Adin menikah
Dari Khamis malam Jumaat minggu lepas hingga hari ini (Isnin), suami saya tiada di sini. Pulang ke Lampung sebab abang dia kahwin. Mula-mula dia pergi, saya nangis gak la. Tapi, hlepas tu dah kuat. Hehe.

Arisan oh Arisan
Bulan Mac ini nak dijadikan cerita, suami saya dan Pak wakil punya giliran. Tapi, Pak wakil tak bawa isteri ke Sintang, jadi terpaksalah arisan dibuat di rumah kami nanti. Fuh. Doakan lancar..

TPM..penantian suatu penyiksaan
Sampai ke saat ini kami masih menunggu senarai nama untuk mutasi. Semoga nanti ada nama suami saya. Aminn

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails