Wednesday, May 29, 2013

Salahkah Bercinta?

Salam readers. Fuh. Tajuk post kali ini macam nak cakap pasal cinta lak. Konon-kononnya pakar cinta la. Cewah. LOL. Okay, sebenarnya saya afa tersalah faham dalam beberapa bulan ini. Pasal zina hati. Er, kawan-kawan pernah dengar ke? Mula-mula saya ingatkan zina hati ini apabila kita dah bercakap pasal soal hati dengan orang yang kita suka. Saya suka awak, awak suka saya tak? Haha. Almaklumlah dah nama kat ayat belakang dia tu ada "hati". Tapi, selepas saya buat research (google je kat internet) saya dapati apa saya fikirkan tu salah. Sebenarnya zina hati ini lebih kurang bila hati kita ini dah mula berlebih-lebihan dan mahu melakukan sesuatu di luar batas. Maksud lainnya, mengikut nafsu syahwat la. Begitulah lebih kurang. Jadi, kesimpulannya suka tu tak salah. Perasaan suka terhadap kaum yang berlainan jantina tu adalah normal. Yang tak normal tu bila perasaan suka terlebih-lebih dengan yang sama jantina. Eh? Jadi persoalannya salahkah bercinta? Tak salah bercinta, tapi lepas nikah. Ekeke. Ada gaya macam UAI punya jawapan tak? :D Sebabnya bukan apa, bila bercinta ini ada orang tu tak boleh nak tahan nafsu dia. Nak pegang-pegang lah, nak peluk-peluklah, ala-ala tak boleh berenggang langsung lah kiranya..ok lah..memang tak semua orang macam tu, tapi ramai yang macam tu.



0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails