Thursday, September 22, 2011

Kisah Syawal saya [part I]

Assalamualaikum. Maaflah saya memang dah lama tak jenguk blog saya ini sebenarnya. Apa pun. kisah Umrah saya tu saya nak tunda dulu. Sebab belum ada 'feel' nak taip panjang-panjang lagi. Satu hal yang buat saya insaf bila tibanya Syawal di kota Mekah Al-Mukarramah.....takbir raya hanyalah kedengaran usai solat Subuh 1 Syawal.....dan ianya tidak lagi berkumandang setelah solat sunat Aidilfitri dilakukan. Suasana di Mekah juga, masih tidak berubah seperti hari sebelumnya ketika bulan Ramadhan. PENUH sesak dengan umat Islam yang ingin menunaikan ibadah Umrah. Alhamdulillah. Memang bersyukur sangat dapat menjejakkan kaki ke Tanah Haram ini. Perasaan ketika di sana memang susah nak digambarkan. Sebab tu saya sekarang tidak boleh terima kalau orang kata, RAYA sebulan. Eh, puasa sebulan.....raya pun nak sebulan? ANDAI Rasulullah SAW masih ada......adakah baginda juga akan beraya sebulan? Hmmmm..


P/s: Kalau ada rezeki, saya nak berpuasa sebulan di sana. Hopefully. Amin~ :)

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails