Wednesday, March 16, 2011

Cuti Hujung Minggu di Teluk Intan..Pahit dan Manis, Seiringan...


Salam readers. Entri kali ini tentang pengalaman saya ke Teluk Intan baru-baru ini. Tujuan utama ke sana untuk menghadiri perkahwinan rakan sekolah saya. Hehe. Tapi, pengalaman saya memang agak banyak lah.

Berjalan Untuk Negara..LOL
Setiba di Teluk Intan, saya terpaksa berjalan kaki sejauh lebih kurang 5 kilometer. Salah satu faktor sebab Teluk Intan tiada lrt. Ok, saya sebenarnya tak berani nak naik teksi. TAKUT mahal dan TAKUT kena tipu. Hehe. Kalau nak naik bas, saya tak nampak pun bas lalu. Huhu. Jadi, saya buat keputusan untuk berjalan kaki sahaja ke Hospital Teluk Intan. Sebenarnya saya nak berhenti depan hospital semasa naik Transnasional. Tapi, apabila saya lihat pakcik pemandu bas berkata kepada salah seorang penumpang yang beliau hanya akan memberhentikan bas di stesen, maka saya membantutkan niat saya untuk berhenti di hadapan hospital.

Berbasikal Untuk Kesihatan
Pagi Ahad sekitar jam 9 pagi, saya memulakan aktiviti riadah saya di pagi hari dengan berbasikal. Memandangkan kakak saya mempunyai basikal yang cukup hebat (harga pun dah mencecah RM1500..tak ke hebat?), maka saya menggunakan sepenuhnya kehebatan basikal tersebut. Ok, tipu, Saya tak dapat guna sepenuhnya sebab speed pun saya hanya set kepada "3". Saya rasa lenguh kaki mungkin kerana berjalan kaki jauh sangat pada hari Sabtu. Hoho. Oh ya, kediaman kakak saya di hospital teluk intan ialah di kuarters..eh, ye ke.tak sure apa istilah tempat tu. Hmm. Memang seronok berbasikal. Lebih kurang 45 minit saya beriadah. Kemudian, dah habis round hospital saya pun pulang ke bangunan tempat kediaman kakak saya tu. Maka, timbullah masalah sebenar. Masalah macam mana saya nak naikkan basikal tu. (kakak saya tinggal di tingkat 3). Dah lah basikal tu pula bukannya ringan. Azab sungguh lah masa tu saya rasa, sampai berpeluh-peluh. Huhu. Tapi, Alhamdulillah saya berjaya juga membawa naik basikal tersebut dengan jayanya.

Majlis Perkahwinan Suzila
Petang itu, kira-kira jam 2.15petang, saya dan kakak saya bertolak menuju ke tempat berlangsungnya majlis Suzila iaitu di Chenderong Balai, Teluk Intan. Kalau lihat dari peta, memang CONFIRM takkan sampai lah saya di lokasi tersebut. Tapi Alhamdulillah dengan bertanya penjual air di tepi jalan, kami selamat tiba di rumah nenek pengantin. Majlis diadakan di kampung atas saranan nenek pengantin perempuan.

baru tahu kalau ada 2 pasangan pengantin rupanya yang berkahwin...satu suzila, dan satu lagi pakcik dia juga berkahwin.. :)

pegang bunga sebab nak ambil berkat...wakaka ;p

menuju ke bandar teluk intan...nak balik KL da~

0 budak comel:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails